Translate

środa, 23 stycznia 2013

Kostka do gry i internet



Co łączy fanów planszówek i gier online?

Co powoduje, że jedni bardziej cenią zabawę w gry o często skomplikowanych regułach rozgrywane na planszy jakimiś kartonowymi wielobokami, kartami i kostką do gry, drudzy zaś przedkładają najczęściej niewyszukane graficznie gry, z marnym dźwiękiem często zmuszające do bycia przed komputerem w określonym czasie nad wypasione graficznie i dźwiękowo, szybkie i efektowne gry pudełkowe?

W jednym i drugim wypadku gracze mówią, że najbardziej pociąga ich możliwość gry z innymi, zawierania sojuszy i znajdowanie wspólnych wrogów (już od wieków wiadomo, że nic tak ludzi nie łączy jak wspólny wróg).
Ważna jest także otwarta architektura gry czyli to że wszystko może się zdarzyć i co może wydać się paradoksalne, możliwość porażki. Bo prawdziwą satysfakcję ze zwycięstwa daje tylko realna możliwość przegranej.

Niedługo obydwa te rodzaje gier będą się coraz bardziej zbliżać do siebie. Powoli gry planszowe przenoszą się do sieci. Co prawda trudno sobie wyobrazić granie w Gwiezdnego Kupca albo w Magię i Miecz w kilka osób w domu na różnych komputerach ale jest już kilkadziesiąt planszówek, w które można grać w sieci. Jest to o tyle wygodne, że nie zawsze można się spotkać w realu, a w internecie znacznie łatwiej.

Niedawno zetknąłem się z polską firmą, która stworzyła innowacyjny produkt na styku gier planszowych i komputerowych.
Elektroniczną kostkę do gry, którą można posługiwać się zarówno w klasycznych jaki internetowych planszówkach.

DICE+ to pierwsza na świecie, opatentowana w Polsce, kostka do gry stworzona do gier elektronicznych, która połączy wirtualną rzeczywistość ze światem gier planszowych. - Od teraz każdy tablet, smartfon, laptop czy TV może stać się planszą do gry - mówił w trakcie pokazu Michał Bąk, jeden ze współtwórców kości. Z jednej strony tradycyjna kostka, z drugiej nowoczesne urządzenie, które sprawi, że pionki na ekranie przesuną się zgodnie z wynikiem.
- Powstanie kostki było reakcją na zmieniające się trendy w świecie gier planszowych - mówi pomysłodawca projektu Patryk Strzelewicz. - Uczestnicząc w międzynarodowych targach gier zauważyłem, że przestrzeń, którą dotąd przeznaczano dla gier tradycyjnych, w coraz większym stopniu zaczęły zajmować komputery. Osadzeni w świecie nietypowych kości do gier, postanowiliśmy iść za ciosem i tak powstała kość DICE+ - dodaje.

Więcej na ten temat możesz przeczytać w PC Format.

Piszę o tym bo jak wielu innych fanów gier internetowych również grywam w klasyczne planszówki, a niedawno jeden ze znajomych pokazał mi, że niektóre ze znanych tytułów pojawiły się również w sieci.

Będąc w społecznośi graczy internetowych także warto o tym pamiętać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze
Wszystkie uwagi otrzymywane od Państwa są dla mnie bardzo cenne i pozwalają lepiej prowadzić bloga.